Excel - tipy a trikyPýtate sa

Oblasť tlače alebo keď Excel odmieta vytlačiť celú tabuľku

Lukáš ma oslovil s problémom, ktorého riešenie súvisí s oblasťou tlače v Exceli.

Mám problém, keď dávam tlačiť tabuľku v Exceli. Vytlačí mi iba niekoľko riadkov, ale celú tabuľku nie. Pritom pri tlači som vôbec nenastavil Tlačiť výber, ponechal som voľbu Tlačiť aktívne hárky. Čo s tým? Ďakujem.

Lukáš

Takto vyzerá ukážková tabuľka, ktorú Lukáš potreboval vytlačiť:

Ukážka tabuľky na vytlačenie

A takto zase vyzerá samotný problém, pri tlači je možné vytlačiť iba niekoľko riadkov:

V tomto prípade bolo riešenie jednoduché, ten, kto predtým pracoval so súborom, mal nastavenú konkrétnu oblasť tlače v hárku. Excel v tomto prípade ignoruje našu snahu o tlač celého hárka a vytlačí jedine údaje nachádzajúce sa v oblasti tlače.

Riešenie je teda jednoduché a rýchle – potrebujeme vymazať Oblasť tlače v Exceli:

  1. V hornom menu klikneme na kartu Rozloženie strany
  2. Následne klikneme na Oblasť tlače – Vymazať nastavenie oblasti tlače

Ak budeme hárok tlačiť teraz, tak vytlačíme obsah celého hárka.

Keď je nastavenie oblasti tlače vymazané

Pozrime sa na to teraz z druhej strany, čo je potrebné vykonať, ak oblasť tlače chceme nastaviť? Riešenie je opäť jednoduché:

  • označíme si oblasť tlače a na karte Rozloženie zvolíme Oblasť tlače – Nastaviť oblasť tlače

Súbor na stiahnutie:

25 tipov a trikov v Exceli,
ktoré musíte milovať 🥰

5-denný emailový kurz (text + video)
Neskôr každý týždeň 1 email s ďalšími tipmi

Zásady spracúvania osobných údajov