Ako označiť viac hárkov v Exceli?

 

Dobrý deň,
potreboval by som návod, ako automaticky – čo najrýchlejšie označiť jednotlivé hárky (od prvého po posledný t.j. 31. deň) v excel. súbore s dátumom po sebe nasledujúcich dní v mesiaci a roku.
Ďakujem.

Vybrať viaceré hárky vieme rôznymi spôsobmi:

1. Výber všetkých hárkov

  • klikneme pravým tlačidlom myši na kartu ľubovoľného hárka a zvolíme možnosť Vybrať všetky hárky;

2. Výber viacerých susediacich hárkov

  • klikneme ľavým tlačidlom myši na prvý hárok v požadovanom výbere;
  • stlačíme klávesu SHIFT;
  • klikneme ľavým tlačidlom myši na posledný hárok v požadovanom výbere;
  • táto možnosť je vhodná aj na prípad označenia hárkov od 1. po posledný deň v mesiaci;

3. Výber nesusediacich hárkov

  • klikneme na 1. požadovaný hárok;
  • stlačíme klávesu CTRL a postupne klikáme na ostatné hárky;

4. Výber viacerých nesusediacich hárkov (napr. Hárok1-3 + Hárok5)

  • klikneme na kartu Hárok1;
  • stlačíme SHIFT;
  • klikneme na kartu Hárok3;
  • stlačíme CTRL;
  • klikneme na kartu Hárok5;

Ako „odznačiť“ – oddeliť označené hárky?

  • ak potrebujeme iba niektoré, tak odporúčam stlačiť CTRL a klikať na karty hárkov, ktoré nechceme mať označené;
  • ak už nechceme mať označené žiadne ďalšie hárky, tak klikneme na kartu ľubovoľného hárka a zvolíme Oddeliť hárky;

Dúfam, že som pomohol. 🙂 Ďalšie otázky posielajte cez formulár alebo facebook stránku.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.