Ako automaticky zoradiť dáta podľa dátumu pri každej zmene?

V Exceli máme super nástroj na zoraďovanie dát. Stačí označiť rozsah, ktorý potrebujeme zoradiť a na karte Údaje klikneme na Zoradiť a ďalej to už poznáte. 🙂

Čo ale robiť v prípade, ak do tabuľky neustále pridávame nové dáta? To by sme museli neustále klikať a zoraďovať, klikať a zoraďovať… Hodilo by sa nám automatické zoradenie pri každej zmene alebo doplnení ďalšieho záznamu.

Je to možné?

Áno 🙂

Poďme sa teraz pozrieť, ako sa s týmto problémom vysporiadať.

Ako vzorová tabuľka môže poslúžiť aj nasledovná:

Povedzme, že v stĺpci H potrebujeme mať dátumy “do” zoradené vzostupne.

A teraz príde to, na čo čakáte 🙂 Šikovný vzorec, ktorý dokáže dátumy automaticky vypísať aj zoradiť pri ľubovoľnej zmene v tabuľke – či už nejaký dátum “do” zmeníme alebo do tabuľky pridáme nový záznam.

Tu ho máte…

=INDEX($F$4:$F$150;MATCH(ROWS($F$4:F4);COUNTIF($F$4:$F$150;”<=”&$F$4:$F$150);0))

Vzorec zapíšeme do bunky H4 a pozor, nestláčame klasické Enter, ale stlačíme CTRL+SHIFT+ENTER.

Vo vzorci je uvedený rozsah po riadok 150, čo samozrejme môžete ľahko prepísať. Nezabudnite na formát dátumu v stĺpci H, inak by sa zobrazoval dátum v číselnom formáte.

A takto vyzerá finálna verzia:

Podeľte sa v komentároch, ako by ste vedeli využiť túto možnosť automatického zoraďovania.

Výzva: Skúste v komentári vysvetliť, ako vlastne daný vzorec funguje…. Verím, že sa niekto nájde.

Tip: Uvedený vzorec môžete využiť aj na vypísanie mena a priezviska konkrétneho klienta, jeho emailu alebo aj pripravenej krátkej správy, ktorú mu stačí odoslať na email, keď sa blíži koniec obdobia. Ako na to? Zistíte v pokračovaní tohto článku.

Ako ešte by sme mohli toto automatické zoraďovanie využiť? Píšte!

A ešte pripravený súbor s riešením:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.