Ako obnoviť neuložený zošit v Exceli?

Niekedy sa stane, že pracujete na zadaných úlohách a omylom pri zatváraní aplikácie kliknete na Neuložiť. Čo teraz? Ešte nie je všetko stratené. MS Excel totiž umožňuje obnovenie súborov vo verzii, ktorá bola ako posledná automaticky uložená. A týka sa to nielen uložených súborov a zlyhania systému, ale aj súborov, ktoré omylom pri zatváraní aplikácie neuložíme.

Ako teda obnoviť neuložený súbor v Exceli?

Na karte Súbor klikneme postupne na Informácie -> Spravovať zošit -> Obnoviť neuložené zošity.

V otvorenom okne si vyberieme, ktorý súbor alebo súbory chceme obnoviť. Sú tam dostupné všetky, ktoré sa zatiaľ neobnovili po zlyhaní alebo neboli vôbec uložené. Vyberieme teda súbor a klikneme na otvoriť. A súbor je späť 🙂

Ako často Excel automaticky ukladá našu prácu?

Predvolene každých 10 minút, ale je možné tento čas zmeniť. Klikneme postupne na kartu Súbor -> Možnosti, vyberieme si kategóriu Uložiť a nastavíme potrebný čas, napr. 5 minút.